Powered By Blogger

piątek, 14 października 2011

Innowacja i tradycja wyjście naprzeciw naszym oczekiwaniom

Autorem artykułu jest Joanna Marchocka


W ciągu ostatnich kilku lat oczekiwania Polaków względem samochodów znacznie wzrosły. Zdecydowani na zakup pierwszego lub zmianę dotychczasowego auta klienci stawiają coraz więcej szczegółowych warunków. Dotyczy to zresztą nie tylko aut nowych, bowiem badania rynku samochodów używanych pokazują, że kupowane przez Polaków auta są coraz nowsze i lepiej wyposażone.
Wybieramy więc marki i modele aut dostosowane do naszego stylu życia oraz wciąż rosnących potrzeb i zarobków. Rynek motoryzacyjny stara się zaś wychodzić naprzeciw naszym potrzebom, proponując produkty profilowane na konkretny typ użytkownika. Nierzadko oznacza to konieczność stworzenia auta, które wychodzi poza tradycyjne podziały segmentowanego rynku.

Jedną z popularniejszych marek na polskim rynku motoryzacyjnym i zdobywającą coraz to większe zaufanie klientów jest Nissan. Znaczący pod tym względem był rok 2009, kiedy to Nissan odnotował 20% przyrost sprzedaży samochodów w porównaniu z rokiem poprzednim. Stało się tak przede wszystkim dzięki wprowadzeniu do oferty nowych, pomysłowych i silnie sprofilowanych modeli. W marcu 2007 na rynku pojawił się Nissan Qashqai, crossover stanowiący połączenie cech samochodu sportowo-użytkowego, potocznie zwanego SUV (Sport Utility Vehicle), oraz hatchbacka przystosowanego do jazdy miejskiej. W styczniu 2011 roku dynamiczny i komfortowy model o oryginalnej nazwie sprzedał się w imponującej liczbie egzemplarzy na całym świecie. Także dziś model ten skutecznie znajduje nowych zadowolonych klientów bowiem popularność jego po dziś dzień nie słabnie. Dzieje się tak również w Polsce, gdzie Qashqai znalazł licznych zwolenników, między innymi dzięki wysokiemu zawieszeniu, doskonale sprawdzającemu się na polskich, nierównych drogach. Jednak Nissan to oczywiście nie tylko nowatorski i jak zachwala producent miastoodporny Qashaqai Z roku na rok Nissan sprzedaje na całym świecie coraz większą liczbę produkowanych pojazdów, których niemałą część stanowią modele należące do bardziej tradycyjnych segmentów. Tyle tylko, że podążając za wymaganiami rynku, przechodzą one wizualne i technologiczne metamorfozy, ich wyposażenie standardowe z roku na rok staje się coraz bogatsze, a lista wyposażenia opcjonalnego jest w stanie spełnić zachcianki większości nawet najbardziej wymagających klientów. Autem wartym wspomnienia w tym kontekście jest Nissan Micra (w Japonii Nissan March) produkowany już od 1982 roku. Na przestrzeni niemal trzydziestu lat Micra niejednokrotnie rosła, nabierała coraz to bardziej opływowych kształtów i komfortowych dodatków, ale pomimo wielokrotnej zmiany wizerunku nadal jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych i, dodajmy, najlepiej sprzedających się modeli segmentu B.

Pozostaniemy tylko przy tych dwóch przykładach tradycji i innowacji, ale pamiętajmy że równie ważne w ofercie Nissana są przecież modele takie jak Note, Navara, czy X-Trial Potrzeby klientów są coraz większe a wraz z nimi rośnie też sieć dealerów, którzy oferują sprzedaż pojazdów danej marki. Wyjściem naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu produktami Nissana jest nowy warszawski dealer marki firma Signella.

Począwszy od Dalekiego Wschodu, poprzez Europę i obie Ameryki samochody japońskiego koncernu zdobywają uznanie nowych konsumentów. Coraz to bardziej innowacyjne pomysły sprawdzają się także w Polsce. Micra, Qashqui, Note, Juke, Navara, Tiida czy luksusowy Murano na stałe zadomowiły się w krajobrazie polskich dróg. Są symbolem nowoczesności, tak jak niedawno wprowadzony a już wielokrotnie nagradzany prestiżowymi nagrodami Nissan Leaf, w pełni elektryczny pojazd przeznaczony dla masowego odbiorcy. Spełniając założenia samej nazwy LEAF powinien być samochodem przodującym, przyjaznym dla środowiska, rodzinnym ale także pojazdem w odpowiedniej cenie. Zdobywca prestiżowych tytułów, Światowy Samochód Roku 2011 oraz Europejski Samochód Roku, już teraz zapisał się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji. Od jesieni LEAF wkroczy na rynek norweski, a sprzedaje się już w Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Hiszpanii i Portugalii oraz Irlandii. Kto wie, może również za jakiś czas zagości i w Polsce?.
---
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz