Powered By Blogger

wtorek, 18 października 2011

Odmłodzony Kawasaki Z1000

Autor: boby

Koncern Kawasaki przez lata swojej działalności wypuścił na rynek wiele modeli motocykli, które z czasem stały się wręcz legendami. Idealnym przykładem takiej sytuacji może być chociażby wszystkim świetnie znany Kawasaki Ninja czy Kawasaki Z1000. I to właśnie tego drugiego debiutującego w roku 2003, niespełna dwa lata temu specjaliści z fabryk postanowili nieco odmłodzić produkując jego nowszą wersję.

Kawasaki Z1000 od samego początku wyróżniały świetne hamulce, bezpieczne zawieszenie czy idealnie wyważenie środka ciężkości co sprawiało, że maszyna wprost rwała się do jazdy Wydawać by się mogło, że nie ma co poprawiać, lecz projektanci widocznie myśleli inaczej i w ten oto sposób w 2010 roku zadebiutował jego następca. Motocykl zapowiadany był jako jeden z najbardziej umięśnionych modeli w klasie 1000cm3. Czym więc charakteryzuje się ów model?

Patrząc na pojazd w oczy rzuca się nowy reflektor opatrzony w poliwęglanowa owiewkę. Ponadto wszelkie potrzebne informacje dla kierowcy przekazywane są poprzez ciekłokrystaliczny ekran, a więc taki jakie używane są w MotoGP. Ciekawostką jest także możliwość regulacji jego pochylenia. Zerkając na motocykl z tyłu od razu widać nietypowe trójkątne wydechy i niezwykle mały tył. Całość prezentuje się bardzo dobrze, jednakże pojawiły się fale krytyk chociażby na tle użytych do wykonania siedziska materiałów czy wielkości baku, które jest wyjątkowo niewielki.

Jeśli chodzi o serce maszyny to jest to czterocylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1043cm3 i 138KM, charakteryzująca się znacznie większą elastycznością w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki podwójnym wtryskiwaczom i programowemu wtryskowi paliwa z mikroprocesorem, reakcje silnika na ruchy manetką są natychmiastowe. Ścigacze tego typu mogą zachwycić szczególnie miłośników masywnych, bojowych konstrukcji, którą zdecydowanie nowy Z1000 posiada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz